Välja och vraka??

Åååååh!!! Nästan hela tiden, flera gånger per dag, så ställs man inför val där man mer eller mindre aktivt måste välja. Vad ska man ha på sig, äta till frukost, vilken väg ska man ta till jobbet, vad ska man äta? Ska jag jobba när dom ringer halv tre och vill att jag ska börja 3 fast jag egentligen tänkt göra något annat?

Allt detta är egentligen ganska små val som man inte alltid tänker på att man gör. Men när jag funderar över det så önskar jag att lite mer saker inte gick att välja, eller att jag ibland hade någon som bestämde åt mig. Även om jag inte hade gjort som den personen sa, så kan det ibland krävas att någon annan säger åt en att göra något för att man ska känna att SÅ vill jag ABSOLUT INTE göra!!!

Ja tänk så himla viktiga andra är för ens beslut. Även om man vet att man själv måste välja och komma på vad som känns rätt, så är det så oerhört viktigt att få bolla tankar med andra och höra vad de tror och tycker. Ju mer man hör vad andra tycker, ju mer brukar man oxå få egna åsikter... fast de ändras snabbt, tänk om man inte vore så velig! Man både vill och inte vill och ser positiva och negativa sidor i båda alternativen (om man nu har sån tur att det bara finns två alternativ). Jag har börjat tröttna på min velighet, och har därför börjat att försöka övertyga mig själv om  att vartenda beslut så som jobb, skola, boende osv, inte är så viktiga för vart man hamnar i livet. Det finns alltid nya chanser och det finns alltid en nödbroms - utom i ett enda fall, och det är när man blir förälder, för det är en roll somm man aldrig, aldrig kan gå ur. Men man kan alltid byta jobb, alltid läsa upp sina betyg, alltid flytta, alltid måla om huset i en annan färg och man kan alltid spara ut håret igen om man klippt det lite för kort..

Jag har ett beslut som jag borde ta och även om det inte är blodigt allvar, så måste jag beastämma mig. SKA jag göra det? VILL jag göra det? HUR ska jag göra det? NÄR ska det ske?

Men men, jag får försöka vara glad att jag faktiskt har möjligheten att välja. Jag kan ju faktiskt göra nästan vad jag vill med mitt liv, och det innebär miljontals möjligheter, och möjligheter är väl något bra, positivt och fantastiskt antar jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0