K(ontr)oll

Tänk vad mycket som egentligen handlar om kontroll. Om vi har mycket kontroll, släpper vi den väldigt ogärna och skaffar oss gärna mer. Om man börjar förlora kontrollen så blir det lätt att man bara släpper den mer och mer fast man egentligen vill ha den. Men man orkar helt enkelt inte försöka hålla kvar greppet. Det känns hopplöst.
Egentigen är det synd... för jag tror faktiskt att det egentligen inte finns något som heter kontroll. Det är en falsk säkerhet som vi vaggar in oss i och som vi litar blint på, och vi förlamar oss själva när vi mister en bit.
Nej, det finns inget som heter kontroll. Möjligen koll.

Detta var något som jag kom fram till för ett bra tag sen, säkert 4 år sen eller något (och det är längesedan vid min ålder!), men lever/tänker jag så?? NEJ! Jag försöker fortfarande få tag på något som inte finns.

Kommentarer
Postat av: Martiina

Puss

2009-11-06 @ 13:43:08
URL: http://tigresslily.blogg.se/
Postat av: Martiina

kram

2009-11-06 @ 13:43:37
URL: http://tigresslily.blogg.se/hemligt

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0