Dålig dag varje dag...

Fastän det snart är jul, och det är ju alltid roligt, så är det alldeles för kallt, mörkt, grått och regnigt för att jag skall kunna fungera ordentligt. Går runt och känner mig allmänt värdelös och är typ handlingsförlamad. Jättesvårt för att ta mig för någonting. Det behöver städas, men orkar inte göra något åt det. Sitter och stör mig på glasen på borden och tidningarna i soffan i stället och så känns det ännu värre. Har fanemej all tid i världen för att göra läxor och gå ut och gå och annat, men GÖR jag det?? Svar nej.
Sitter här på min jävla röv  (får väl snart sittsår) om jag inte går runt och gnäller och suckar... kan få något slags ryck då jag får världens överskottsenergi i ca en kvart, men sedan övergår det hastigt i att jag istället blir alldeles ledsen, får verkligen behärska mig allt jag orkar för att inte börja lipa. Fattar inte att Mattias står ut med mig då men han verkar göra det tror jag :D
 Jävligt trött på dessa humörsvängningar!! Är trött som fan också och det har blivit så ett par morgnar att jag helt enkelt skiter i skolan för jag ORKAR inte gå upp, än mindre göra mig i ordning och ta mig dit.

MEN - som tur är, är jag såpass gammal och vis att jag vet att såhär blir det inågon form varje vinter. Efter nyår går det mot ljusare tider och man tinar upp och kan börja leva igen :)
Då kommer jag inte ens fatta hur jag kunde känna såhär. Det är bara att hålla ut tills dess!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0